Het Brusselse autosalon was begin dit jaar alweer een groot succes, dat van Parijs in oktober belooft dat eindelijk ook nog eens te worden. Alsmaar meer grote en ook kleine merken kondigen aan erbij te zullen zijn, dat hebben nu ook Alpine, Dacia en Renault gedaan.
Enkele weken geleden had Stellantis al een tipje van zijn salonsluiter opgelicht. De groep kondigde aan met acht van zijn merken aan de Mondial de l’Auto in Parijs te zullen deelnemen en er onder meer de nieuwe Lancia Gamma in wereldpremière te willen voorstellen. Ook de Renault-groep heeft nu bevestigd er van 12 tot 18 oktober bij te zullen zijn, zowel met het moedermerk als met Alpine, Dacia en de bestelwagenafdeling Pro+.

Nieuwe elektrische Dacia en Alpine A110?
Ook op die stands zullen er dus wel wat premières te ontdekken zijn, voorlopig mogen we alleen weten dat de hippe Dacia Striker er zijn publiek debuut zal maken. We durven echter ook nog gokken op de onthulling van de Dacia-variant van de elektrische Renault Twingo. Conceptcars zullen er natuurlijk ook wel zijn, denk alvast aan ‘iets’ dat richting de volgende generatie van de Alpine A110 zal wijzen.

Met Belgische inspiratie
Bij de andere constructeurs die hun deelname aan dus allicht terug een ‘grootse’ editie van het Parijse autosalon al hebben bevestigd, zijn onder meer BMW, Hyundai, Kia, Mercedes en de Volkswagen-groep. Plus nogal wat Chinese merken, zo weten we ook al dat Smart er de productieversie van zijn nieuwe #2 zal laten zien. Misschien heeft de heropleving van de Mondial de l’Auto in de Franse hoofdstad ook wel iets te maken met het succes van onze Brussels Motor Show. Organisator FEBIAC en zowat alle Belgische invoerders hebben zowel vorig als dit jaar immers duidelijk weten te ‘bewezen’ dat er ook in Europa zeker nog wel genoeg interesse voor een dergelijk evenement is.






